De training Arbeidsmarktcommunicatie neemt u mee in deze boeiende materie. Welke ontwikkelingen spelen er allemaal in het vakgebied? En hoe gaat u als HR-professional binnen de haven en industrie daar strategisch en effectief mee om? In twee dagen leert u op welke manier u arbeidsmarktcommunicatie effectief kunt inzetten om potentiële kandidaten te boeien. Het fundament om de employer branding van uw organisatie verder te professionaliseren. Een praktische training vol ruimte voor discussie en intervisie, deels op basis van uw eigen casus, die een stevige basis vormt voor een arbeidsmarktcommunicatieplan.

Voor wie is?

Klantgericht werken

De training Arbeidsmarktcommunicatie is geschikt voor HR-professionals, recruiters en medewerkers binnen het HR-vakgebied in het algemeen, die zich (verder) willen professionaliseren in arbeidsmarktcommunicatie en employer branding. Het tweedaagse programma kan prima gebruikt worden als basis voor het vormgeven van uw eigen arbeidsmarktcommunicatieplan.

De training Arbeidsmarktcommunicatie bestaat uit vier modules verspreid over twee trainingsdagen.

Module 1: Employer Branding – trends en ontwikkelingen

  • Employer branding (wat is uw werkgeversmerk)
  • Trends en ontwikkelingen in het vakgebied
  • Business case employer branding

Module 2: Arbeidsmarktcommunicatie – strategie
  • Winnende strategie (bouwen aan een goed verhaal)
  • Merkidentitei
  • EVP (employer value proposition)
  • Doelgroepen
  • Doelstellingen
  • Positioneren: boodschap vertalen naar creatieve concepten

Module 3: Arbeidsmarktcommunicatie – wervingstactieken
  • 'Merk-waardig' werven
  • Effectief inzetten van on- en offline middelen en media
  • Doelgroepen 'bereiken' en 'beraken'
  • De elementen van een krachtige eigen recruitmentwebsite
  • Social media: LinkedIn, Twitter, Facebook, Pinterest, Google+, YouTube, etc.
  • On- en offline advertising
  • Recruitment PR
  • Optimaliseren van recruitmentdialoog
  • Belevingscommunicatie en events

Module 4: Employer Branding - Talentcommunity
  • Bouwen aan een 'talentcommunity'
  • Communitymanagement

Het trainingsprogramma heeft een praktische inslag. Op basis van cases die u en de andere deelnemers zelf inbrengen, traint en ontwikkelt u uw vaardigheden en vergroot u uw kennis. Tegelijk werkt u aan competenties om op een strategische manier binnen uw organisatie aan de slag te gaan met arbeidsmarktcommunicatie en employer branding.

Na afloop van de tweedaagse training ontvangt u een Watertalent Academiecertificaat.

Je krijgt training van een praktijkgerichte trainer met veel ervaring. De persoonlijke aandacht en coaching zorgt voor talrijke leerzame en waardevolle (contact)momenten.

Leerdoelen

Na afloop van deze tweedaagse training:

  • bent u op de hoogte van actualiteiten, feiten en trends in 'employer branding' en arbeidsmarktcommunicatie
  • bent u in staat om binnen uw organisatie vraagstukken op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie op te lossen
  • heeft u inzicht in het bouwen van een talentcommunity
  • heeft u inzicht in de winnende strategie voor een sterk werkgeversmerk
  • kunt u beargumenteerde keuzes maken voor de inzet van middelen en media in wervingscampagnes die passen bij uw organisatie
  • kunt u een gefundeerd standpunt innemen over wat een sterk werkgeversmerk en arbeidsmarktcommunicatie betekent voor uw organisatie
  • heeft u handvatten om u verder te ontwikkelen richting gesprekspartner omtrent werkgeversmerk en arbeidsmarktcommunicatie
  • kunt u creatief werk van uw communicatiebureau goed beoordelen

Ik ben geïnteresseerd
Liever even bellen?
Watertalent Academy
010 311 8600
Andere trainingen van Watertalent Academy
Vacatureteksten schrijven

image

Selectiegesprekken voeren - competentiegericht interviewen

image

Effectieve wervingsgesprekken door technici

image

Effectief Leidinggeven

image