Laden
In het kort
Jouw belangrijkste taken zijn het installeren en configureren van systemen en devices. Je voert activiteiten uit op het vlak van assemblage, reparatie en het verlenen van service van devices (zoals mobiele telefoons, tablets, laptops/notebooks, desktops, IoT devices, smart home devices, AV-apparatuur, VR/AR-devices en drones). Als medewerker ICT Support stel je je klantvriendelijk, klantgericht en flexibel op. Je kan goed samenwerken, overziet de consequenties van jouw handelen, je werkt nauwkeurig, hebt doorzettingsvermogen, bent oplossingsgericht en kan goed omgaan met tijdsdruk.

Voor wie?

Medewerker ICT Support

Deze opleiding is heel persoonlijk, flexibel en je bepaalt je eigen tempo tot op zekere hoogte. Je kunt versnellen en vertragen wanneer je persoonlijke ontwikkeling hierom vraagt. Dit gaat natuurlijk wel altijd in overleg met je persoonlijke coach, die je de hele opleiding begeleidt door je studieloopbaan. De opleiding is vormgegeven volgens de laatste trends en ontwikkelingen binnen het onderwijs.

Er wordt gewerkt vanuit een hybride leeromgeving met authentieke (echte) opdrachten vanuit bedrijfsorganisaties. Middels authentieke opdrachten ga je ontwikkeling aantonen die aansluiten bij de kwalificatie die je volgt. Alle bewijslast die je verzamelt tijdens de uitvoering van opdrachten, moet je bewaren in een portfolio. Als er geen authentieke opdrachten zijn en dat kan voorkomen, kun je altijd verder met opdrachten, projecten met een simulerend karakter. Daarnaast volg je workshops, instructie op aanbod. Je kunt workshops, instructie ook aanvragen als je daar behoefte aan hebt.

De kwalificatie kent drie fasen: componenten, systemen en kwalificerend. Het beoordelen van de voortgang vindt plaats aan de hand van ‘bewijzen’ waarmee je jouw bekwaamheden aantoont. Per fase is vastgesteld welke bewijzen je moet aanleveren om de fase af te kunnen sluiten. Wanneer je het juiste niveau hebt aangetoond, kun je in de kwalificerende fase van de kwalificatie Medewerker ICT Support deelnemen aan examens.

Het bedrijfsleven is kind aan huis bij Scalda. Regionale bedrijven denken mee over zaken zoals de opleidingsopzet, jouw gewenste praktijkvaardigheden en je benodigde kennis. Samen met het bedrijfsleven zorgt Scalda voor boeiend, praktijkgericht en modern onderwijs. 

Keuzedelen
Als onderdeel van deze opleiding kun je één of meer keuzedelen volgen. Binnen deze opleiding worden op dit moment de volgende keuzedelen aangeboden:

  • Digitale vaardigheden basis
  • Digitale vaardigheden gevorderd
  • Verdieping software
  • Nederlands 3F
  • Rekenen 3F
  • Engels A2/B1
  • Engels B1/B2

Je kunt ook een keuzedeel volgen dat door een andere opleiding wordt aangeboden. Hiervoor moet je een verzoek indienen.  Voorwaarde is dat er geen overlap is met de opleiding die je volgt, en dat het voor Scalda praktisch gezien mogelijk is om dit te organiseren (bijvoorbeeld vanwege het lesrooster).

Tijdens je opleiding word je hierover nader geïnformeerd.



Na de opleiding

Na je niveau 2-opleiding kun je aan het werk als medewerker ICT Support, of kun je doorstromen naar een niveau 3 opleiding of onder bepaalde voorwaarden/afspraken kun je doorstromen naar een niveau 4 opleiding.

Wil je deelnemen? Laat 't weten!
Trainingsdata bepalen we in overleg
Wil je deelnemen? Laat 't weten!
Trainingsdata bepalen we in overleg
Ik wil reserveren
Liever even bellen?
Scalda, algemene contactgegevens
0115641600
Andere trainingen van Scalda
Allround medewerker IT systems and devices

image

Chauffeur wegvervoer

image

Logistiek medewerker

image

Logistiek teamleider

image